مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 02:252020-08-30اقتصادي

دست هایی که نمی گذارند الگوهای کشت و آبیاری به روز شوند


در حالی که جوانانی هستند که با تأسیس گلخانه قصد دارند از هدررفت آب و کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی جلوگیری کنند، اما برخی با ایجاد موانع در این مسیر امید جوانان را به ناامیدی تبدیل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، کشور ایران به دلیل قرارگرفتن در اقلیم گرم و خشک و منابع آبی محدود، در زمره کشورهای خشک جهان قرار دارد و از این جهت حفظ و بهره برداری مناسب منابع آبی زیرزمینی در کشور با توجه به خشکسالی های اخیر اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

 کاهش محسوس منابع آبی زیرزمینی نیز از دیگر معضلات چندسال اخیر کشور است که به دلیل خشکسالی های پی در پی منابع آبی شیرین در زمینه های شرب و کشاورزی را تحت الشعاع خود قرارداده است.

موضوع کشاورزی در رشد پایدار کشورها و به ویژه تأمین امنیت غذایی آن ها بسیار حائز اهمیت است؛ ایران از دیرباز به عنوان کشور صاحب کشاورزی در طول تاریخ مطرح بوده است، اما با گذشت زمان و به دلیل خشکسالی ها در چند سال اخیر، کشاورزی با چالش جدی مواجه شده است به طوری که کارشناسان کشاورزی تغییر الگوی کشت و بهره بردن در شیوه های نوین آبیاری را از جمله راهکارهای موجود در این زمینه عنوان می کنند.

استان اصفهان نیز که از جمله استان های خشک کشور محسوب می شود، با ظهور خشکسالی های اخیر دچار چالش های عدیده شده است که باعث کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست هایی که نمی گذارند الگوهای کشت و آبیاری به روز شوند

دست هایی که نمی گذارند الگوهای کشت و آبیاری به روز شوند