مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 10:152020-08-29سياسي

لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی آذربایجان غربی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: برای حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی استان ضروری است در نظام بودجه ریزی توجه لازم با توجه به حجم و گستردگی اقدامات لازم انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه جلیل جباری در دیدار با نماینده مردم نقده و خوی با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص یافته برای حفاظت از آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی استان کفاف هزینه های این حوزه را نمی دهد، اظهار داشت: بنابراین ضروری است که در نظام بودجه ریزی توجه به حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های نقده در بحث گردشگری و میراث فرهنگی، افزود: حفاظت از تپه حسنلو نقده و معرفی آنجا از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربیتصریح کرد: با توجه به اهمیت تپه حسنلو و ضرورت انجام کاوش های باستانی در آنجا، نمایندگان مجلس می توانند پیگیر افزایش حجم اعتبارات پایگاه ملی حسنلو از اعتبارات ملی باشند چرا که این پایگاه از ظرفیت های بالایی برای معرفی در سطح ملی و جهان را دارد که می تواند سالانه گردشگران بسیاری را جذب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی آذربایجان غربی

لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی آذربایجان غربی