مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 09:002020-08-29سياسي

ظریفیان: واقعه عاشورا توان پاسخ گویی به سوالات امروز را دارد


استاد تاریخ دانشگاه تهران با اشاره مجموعه حقوق مطرح شده در واقعه عاشورا گفت: حق حیات، حق اقلیت، آزادی در برابر حکومت، حق مقابله با سانسور و انحصار اطلاعات و حقوق جامعه مدنی در مباحث امام حسین (ع) پررنگ است.

- استاد تاریخ دانشگاه تهران با اشاره مجموعه حقوق مطرح شده در واقعه عاشورا گفت: حق حیات، حق اقلیت، آزادی در برابر حکومت، حق مقابله با سانسور و انحصار اطلاعات و حقوق جامعه مدنی در مباحث امام حسین (ع) پررنگ است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامرضا ظریفیان در پنجمین برنامه از سلسله نشست های عاشورا و امروز ما که در کانون توحید برگزار می شود با طرح این سوال که چه نیازی است بعد از 1400 سال به واقعه عاشورا بپردازیم، گفت: پرسشها و نیازهای انسان در جهان امروز، ابعاد گسترده تری نسبت به جهان دیروز دارد.

واقعه عاشورا نیز مشمول همین نیازها و پرسشهاست و طبیعتا انتظارات و سوالات ذهن انسان امروز درباره ابعاد و ماهیت این واقعه، نسبت به انسان ده ها و صدها سال قبل متفاوت است.

وی با بیان اینکه نیازهای امروز ما به عاشورا به مراتب فراتر از انسان گذشته است، توضیح داد: انسان مدرن در قالب حیات معنوی و حیات اجتماعی پرسش می کند.

اگرچه برخی معتقدند جهان جدید جهان کمیت است و معنویت در حاشیه مادیات قرار گرفته، اما انسان قرن 21 پرسشهای معنوی فراوانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریفیان: واقعه عاشورا توان پاسخ گویی به سوالات امروز را دارد

ظریفیان: واقعه عاشورا توان پاسخ گویی به سوالات امروز را دارد