مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 04:502020-08-29اقتصادي

دهلیز حمل و نقلی ایران ـ آسیای مرکزی؛ کلید تقویت تعاملات منطقه


کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی منطقه گفت: ایجاد دهلیز حمل ونقلی ایران-آسیای مرکزی به تقویت تعاملات اقتصادی و تجاری منطقه ای کمک خواهد کرد.

- بختیار ایرگشوف مدیر مرکز ابتکارات پژوهشی معنا در ازبکستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به بررسی اهمیت راه اندازی دهلیز حمل و نقلی جاده ای ایران-افغانستان-ازبکستان پرداخت.

وی گفت: ایران و ازبکستان نسبت به اجرای پروژه های دهلیزهای حمل ونقلی در مسیرهای مختلف علاقه مند هستند، زیرا این نوع اقدامات فرصت های جدیدی برای توسعه اقتصادی و تقویت همکاری ها شناخته می شود.

بنابراین آغاز اجرای پروژه دهلیز جدید حمل ونقلی جاده ای از ایران از طریق افغانستان به ازبکستان بدون شک یک رویداد مثبت برای دو کشور به شمار می رود.

علاوه بر آن، این پروژه همچنین تاثیر مثبتی برای همه کشورهای همسایه داشته و آنها می توانند از فرصت ها و مزایای آن استفاده کنند.

ایرگشوف با بیان اینکه ایران نیاز به عرضه کالا و محصولات خود به بازارهای آسیای مرکزی و همچنین چین و روسیه دارد ، تصریح کرد: بی تردید دهلیز جدید حمل ونقلی جاده ای به افزایش مبادله کالا میان ایران و سایر کشورها کمک خواهد کرد که این امتیاز همچنین در اختیار ازبکستان نیز قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهلیز حمل و نقلی ایران ـ آسیای مرکزی؛ کلید تقویت تعاملات منطقه

دهلیز حمل و نقلی ایران ـ آسیای مرکزی؛ کلید تقویت تعاملات منطقه