مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 شهریور 1399 ساعت 10:102020-08-28پزشكي

ساخت روبات های نازکتر از مو برای تزریق به بدن


دانشمندان ارتشی از روبات های میکروسکوپی را طراحی کرده اند که اندازه هر کدام از آن ها از ضخامت موی انسان کوچک تر بوده و قابل تزریق به بدن است تا به جنگ بیماری ها برود.

- گروه علم و فناوری جی پلاس؛ دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا روبات های بسیار ریزی ساخته اند که خیلی شبیه به وسیله نقلیه مینیاتوری است که در فیلم سفر شگفت انگیز ، ساخته ریچارد فلایشر در سال 1966، وجود داشت و به بدن بیمار تزریق می شد.

در آن فیلم، دانشمندان پس از کوچک شدن در ابعاد میکروسکوپی، سوار بر این وسیله نقلیه به داخل بدن یک بیمار سفر کرده و یک لخته خون را با کمک اسلحه لیزری از بین بردند.

به گفته دانشمندان، این میکروبات ها در دنیای واقعی سیگنال های عصبی قلبی یا مغزی را مانیتور می کنند و داروهای لازم را به اندام های مرتبط می رسانند.

این روبات های چهار چرخ از طریق یک سرسوزن وارد بدن می شوند و با استفاده از چهار محرک الکتروشیمیایی که شبیه به پا عمل می کنند، از بافت و خون انسان عبور می کنند.

اینها، نخستین روبات هایی هستند که ابعادشان از یک دهم میلی متر کوچک تر است و از وسایل الکترونیک برای هدایت آنها استفاده می شود.

این روبات ها الگویی برای ساخت نسخه های حتی پیچیده تر از هوش مبتنی بر سیلیکون، ارائه می دهند که به راحتی قابل تولید به صورت انبوه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت روبات های نازکتر از مو برای تزریق به بدن

ساخت روبات های نازکتر از مو برای تزریق به بدن