مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 شهریور 1399 ساعت 09:052020-08-28اقتصادي

موافقت با ایجاد شهرجدید گلمان در ارومیه/ دریاچه ارومیه حفظ شود


شورای عالی شهرسازی با تبدیل ناحیه منفصل شهری گلمان در ارومیه به شرکت عمران شهر جدید گلمان به عنوان زیرمجموعه شرکت عمران شهرهای جدید موافقت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه 16 تیر ماه امسال خود با پیشنهاد شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی در خصوص انتزاع ناحیه منفصل شهری گلمان از شهر ارومیه و نتیجتاً کاهش محدوده و حریم شهر و همچنین تغییر افق طرح جامع ارومیه از سال 1400 به سال 1398 را مورد بررسی قرار داد و با آن موافقت کرد.

در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ضمن موافقت با تبدیل ناحیه منفصل گلمان به شهرجدید، مقرر شده است تا طرح جامع این شهرجدید به منظور تأمین نیازهای مسکن و سرریز جمعیت ارومیه در قالب الگوهای مختلف سکونت و همچنین تأمین خدمات عمومی بزرگ مقیاس شهری و فراشهری توسط شرکت عمران شهرهای جدید مورد بازنگری قرار گرفته و پس از طی مراحل تصویب استانی جهت تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی ارجاع شود.

شورای عالی شهرسازی، ظرفیت جمعیت پذیری شهر جدید گلمان را معادل 150 هزار نفر تا افق 1410 و 180 هزار نفر تا افق 1420 تعیین کرده مقرر کرده است: همسو با سیاست های جدید شرکت عمران در ایجاد نسل جدید شهرهای جدید، این شهر علاوه بر پاسخگویی به طیف متنوع از نیازهای سکونتی در قالب الگوهای مختلف مسکن، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت با ایجاد شهرجدید گلمان در ارومیه/ دریاچه ارومیه حفظ شود

موافقت با ایجاد شهرجدید گلمان در ارومیه/ دریاچه ارومیه حفظ شود