مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 شهریور 1399 ساعت 08:352020-08-28اقتصادي

کاهش تولید مواد معدنی در یک سال همزمان با افزایش خام فروشی/توجیه مسئولان چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مقام معظم رهبری در جلسه اخیر خود با اعضای هیات دولت گلایه هایی را در خصوص خام فروشی مواد معدنی بیان داشته و فرمودند مواد معدنی و سنگ های قیمتی به صورت خام از ایران خارج می شود و بعد از فراوری با قیمت بسیار بالاتری .

- بررسی عملکرد تولید و صادرات مواد معدنی طی سال های 97 و 98 نشان می دهد در طول یک سال 50 میلیون تن از استخراج مواد معدنی کاسته شده، اما در عوض صادرات مواد معدنی به صورت خام 20 درصد بالا رفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مقام معظم رهبری در جلسه اخیر خود با اعضای هیات دولت گلایه هایی را در خصوص خام فروشی مواد معدنی بیان داشته و فرمودند مواد معدنی و سنگ های قیمتی به صورت خام از ایران خارج می شود و بعد از فراوری با قیمت بسیار بالاتری دوباره به کشور وارد می شود که این روند باید اصلاح شود.

این گزارش حاکی است سیاستگذاری برای توسعه زنجیره ارزش محصولات معدنی و فلزی براساس راهبرد های کلان، ظرفیت ها و نیاز های هر کشور انجام می شود.

کشور هایی که به دنبال توسعه محصولات با ارزش افزوده بالا و فناوری های پیشرفته هستند، با وضع عوارض و مالیات، جذابیت صادرات مواد خام و نیمه خام را کاهش داده و سیاست های حمایتی خود را به توسعه حلقه های تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، رقابت پذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تولید مواد معدنی در یک سال همزمان با افزایش خام فروشی/توجیه مسئولان چیست؟

کاهش تولید مواد معدنی در یک سال همزمان با افزایش خام فروشی/توجیه مسئولان چیست؟