مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 شهریور 1399 ساعت 07:552020-08-28اقتصادي

ضرورت مدیریت برداشت بی رویه آب به منظور احیای دریاچه ارومیه


استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برداشت بی رویه از آب دریاچه ارومیه، گفت: 7 میلیارد مترمکعب از آبهایی که باید به سمت دریاچه ارومیه هدایت شوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه محمد مهدی شهریاری در آیین بهره برداری و کلنگ زنی همزمان 373 طرح کشاورزی استان به مناسبت هفته دولت در ارومیه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزان استان در سالهای اخیر اهتمام خاصی به تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری مدرن داشتند که امید است با بهره گیری از این شیوه های نوین به افزایش تولید با استفاده بهینه از آب در اراضی کشاورزی دست یابیم.

وی تصریح کرد: 7 میلیارد متر مکعب از آب دریاچه ارومیه برای کشاورزی سنتی مصرف می شود که باید این میزان به 3میلیارد متر مکعب کاهش یابد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت سیب صنعتی تولیدی در استان، ادامه داد: انباشت سیب صنعتی در کنار جاده های استان چهره نامطلوبی از سیمای کشاورزی استان ارائه می کند و سعی شده این موضوع در سالهای اخیر حل شود.

شهریاری افزود: در راستای انباشت سیب صنعتی در سه سال اخیر ساماندهی این موضوع در دستور کار بوده ولی در سال گذشته باز شاهد تخلفاتی در این زمینه بودیم که امید است با همکاری و کنترل مسولان این موضوع به شکل بهداشتی حل شود و صنایع تبدیلی استان نیز به مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مدیریت برداشت بی رویه آب به منظور احیای دریاچه ارومیه

ضرورت مدیریت برداشت بی رویه آب به منظور احیای دریاچه ارومیه