مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 07:402020-08-26پزشكي

انجام 400 میلیون دوز واکسیناسیون نیوکاسل در مرغداری های صنعتی اصفهان


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: 400میلیون دوز واکسیناسیون «نیوکاسل» در مرغداری های صنعتی اصفهان انجام شد.

- اصفهان-رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: 400میلیون دوز واکسیناسیون نیوکاسل در مرغداری های صنعتی اصفهان انجام شد.

مصطفی کردآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ویروس عامل بیماری نیوکاسل در طیور دیده می شود، اظهار داشت: بیماری نیوکاسل برای نخستین بار در سال 1926 در جاوه اندونزی و نیوکاسل انگلستان مشاهده شد؛ این بیماری به شدت مسری، به انسان منتقل نمی شود اما جمعیت گونه های پرندگان به ویژه مرغ و خروس را تلف می کند.

وی افزود: بیماری ویروسی نیوکاسل (VND) هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد و نگرانی در مورد ایمنی مواد غذایی نیست و تاکنون هیچ موردی از بیماری نیوکاسل در اثر مصرف محصولات طیور گزارش نشده است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی اصفهان با اشاره به اینکه واکسن های پیشگیرانه و اقدامات بهداشتی نقش مهمی در کاهش شیوع بیماری نیوکاسل ایفا می کند، تصریح کرد: به علت استفاده از واکسن، ویروس به صورت حاد در واحدهای صنعتی طیور در اصفهان گسترش ندارد؛ آموزش صاحبان مرغداری و روستاییان هم نقش بسزایی در کاهش شیوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 400 میلیون دوز واکسیناسیون نیوکاسل در مرغداری های صنعتی اصفهان

انجام 400 میلیون دوز واکسیناسیون نیوکاسل در مرغداری های صنعتی اصفهان