مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 14:052020-08-25پزشكي

برخی بیماری های کبدی در دوران کرونا شدت یافتند


رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارشی و کبد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: برخی بیماری‌های کبدی در دوران کرونا شدت یافتند، به عبارتی کووید 19 در روند صعودی این بیماری‌ها موثر بوده‌است.

دکتر سید موید علویان فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: افزایش آنزیم های کبدی و چاق شدن بیشتر افراد از موضوعات ناخوشایند دیگری است که در این دوران در کشور مشاهده می شود.

وی ادامه داد: کاهش فعالیت بدنی به دلیل حضور بیشتر افراد در منازل و مصرف غذاهای چرب و شیرین از مهم ترین دلایل افزایش بیماری های کبدی به خصوص کبد چرب است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) تاکید کرد: هرچند توصیه اکید در این مدت در خانه ماندن افراد است اما آنها می توانند در مکان های خلوت، پیاده رویی کنند تا از شیوع کبد چرب جلوگیری کنند.

علویان با یادآوری این که بیماری های کبدی در ابتدا هیچ علامتی ندارند، گفت: افراد کم تحرک یا کسانی که غذاهای نشاسته ای می خوردند یا تمایل فراوانی به شیرینی و شکلات دارند یا قلیان و سیگار مصرف می کنند باید بیشتر مراقب خود باشند.

وی تاکید کرد: با ورزش می توان جلوی ابتلا به کبد چرب را گرفت لذا به مردم توصیه می شود حداقل پیاده رویی روزانه را در دستور کار خود قرار دهند تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی بیماری های کبدی در دوران کرونا شدت یافتند

برخی بیماری های کبدی در دوران کرونا شدت یافتند