مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 09:552020-08-25بين الملل

مسائل مرزی محور گفت وگوی مقامات تاجیکستان و قرقیزستان


معاونان نخست وزیران تاجیکستان و قرقیزستان در گفت وگویی تلفنی مسائل مربوط به تعیین و علامت گذاری مرزهای دو کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، عظیم ابراهیم معاون نخست وزیر تاجیکستان و اکرم مدعمراف معاون نخست وزیر قرقیزستان در تماس تلفنی با یکدیگر گفت وگو کردند.

ابراهیم و مدعمراف که همزمان ریاست کمیسیون بین دولتی بررسی جامع روابط دوجانبه تاجیکستان و قرقیزستان را بر عهد دارند در جریان این گفت وگو برخی جنبه های مهم دستور کار روابط دوجانبه دوشنبه و بیشکک مانند موضوعات مربوط به تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی دو کشور را بررسی کردند.

طی این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت برگزاری منظم ارائه توضیحاتی در بین ساکنان مناطق مرزی بر اساس مفاد توافقات به امضا رسیده و پروتکل های کمیسیون های بین دولتی تا زمان کاملا قانونی شدن مرزهای دولتی بین دو کشور تاکید شد.

طرفین همچنین بر اهمیت رعایت مقررات مربوط به توافق بین کشورهای آسیای مرکزی در مورد همکاری در زمینه مدیریت مشترک استفاده و حفاظت از ذخایر منابع آبی بین دولتی و جلوگیری از اقدامات یک جانبه اثرگذار بر منافع طرف مقابل تاکید ویژه کردند.

روسای کمیسیون بین دولتی روابط دوجانبه تاجیکستان و قرقیزستان را به طور مشترک بررسی جامع و بر لزوم تشدید کار کمیسیون تعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسائل مرزی محور گفت وگوی مقامات تاجیکستان و قرقیزستان

مسائل مرزی محور گفت وگوی مقامات تاجیکستان و قرقیزستان