مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 05:552020-08-25اقتصادي

عملیات آبخیزداری در شمال غرب پایتخت به مرحله اجرا درآمد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهر تهران واقع در شمال غرب پایتخت با هدف کنترل سیل و رسوب خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا آقایی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهر تهران واقع در شمال غرب پایتخت خبر داد و اظهار داشت: با هدف کنترل سیل و رسوب عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی و بیولوژیکی در حوزه های آبخیز فرحزاد، کن و وردیج و واریش با اعتباری حدود 8 میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی-ملاتی، سنگی – گابیونی، خشکه چین و مرمت سازه های مکانیکی با حجم عملیات 17 هزار متر مکعب اجرایی شده است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تصریح کرد: در حوزه آبخیز وردیج-واریش علاوه بر عملیات مکانیکی، اقدامات بیولوژیکی شامل احداث هلالی های آبگیر، بذرکاری و مراقبت و آبیاری به میزان 300 هکتار نیز انجام شده است.

آقایی بر تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح شهرستان تهران تأکید کرد و اظهار داشت: حوزه های آبخیز مشرف به شهر تهران در اثر بارش های یکباره موجب وقوع سیلاب و خسارات زیادی می شوند که بر همین اساس ضرورت ایجاب می کند تا اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات آبخیزداری در شمال غرب پایتخت به مرحله اجرا درآمد

عملیات آبخیزداری در شمال غرب پایتخت به مرحله اجرا درآمد