مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 03:302020-08-25سياسي

«محبت به امام» مومن را از وسوسه شیطان دور می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در شب پنجم محرم در ادامه تبیین اوصاف اصحاب عاشورایی طی سخنانی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: یکی از صفات بسیار مهم اصحاب عاشورایی این بود که آن ها احباءالله و اولیاءالله و دوستداران و محبان حقیقی خدا بودند و از محبت نفس فارغ و به محبت خدا رسیده بودند.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم مؤمنین بیش از همه دوستدار خداوند هستند و طبق آیات سوره برائت این گونه محبت از بندگان خواسته شده است و خداوند کسانی که اموال، فرزندان، مساکن و… را از خداوند بیشتر دوست داشته باشند در قالب یک تهدید سنگین و مبهم مورد خطاب جدی قرار داده است.

استاد حوزه علمیه افزود: مرحوم فیض کاشانی در تفسیر صافی می گوید کمتر کسی از این تهدید خداوند جان سالم به در خواهد برد و باید نگران این گونه تهدید باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: انسان می تواند به مقامی برسد که از تعلقات دنیوی رها شده و فقط خداوند را دوست داشته باشد که این بالاترین درجه محبت است.

وی افزود: عده ای برای طلب رزق و روزی و… خداوند را عبادت می کنند و عده ای دیگر به دلیل ثواب دنیوی و اخروی و عده ای هم به خاطر خوف از عذاب که این گونه عبادت ها گرچه صحیح و خوب است اما عبادت کامل و قله عبادت نیست بلکه عبادت کامل عبادتی است که خداوند ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«محبت به امام» مومن را از وسوسه شیطان دور می کند

«محبت به امام» مومن را از وسوسه شیطان دور می کند