مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 02:452020-08-24اقتصادي

خطر خشک شدن زاینده رود؛ بی تدبیری یا کم آبی


تداوم جریان آب زاینده رود همواره یکی از دغدغه های مردم استان اصفهان بوده و خطر رسیدن ذخیره سد به کمتر از 200 میلیون متر مکعب نگرانی ها را درباره وضعیت جریان زاینده رود در ماه های آتی افزایش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، تداوم جریان آب زاینده رود همواره یکی از دغدغه های مردم استان اصفهان بوده و حتی مطالعات علمی در زمینه آثار خشکی این رودخانه بر روان اصفهانی ها انجام شده است.

در یکی از این مطالعات که با عنوان تأثیر خشکسالی زاینده رود در تعاملات اجتماعی و فضاهای جمعی در اصفهان توسط قاسم زاده و همکاران انجام شده مشخص شد خشکی آب رودخانه زاینده رود به طرز معنی داری میزان تعاملات اجتماعی را در بین شهروندان مراجعه کننده به این مکان کمتر کرده است.

طبق برنامه پیش بینی و عملکرد منابع و مصارف حوضه زاینده رود در سال آبی 99-98 پیش بینی می شد کل آب ورودی به سد تا پایان شهریور ماه یک میلیارد و 333.

5 میلیون متر مکعب و مجموع خروجی یک میلیارد و 360 میلیون متر مکعب باشد و در پایان سال آبی 450 میلیون متر مکعب آب در سد ذخیره شود اما آب ورودی به سد بیشتر از پیش بینی ها بود و حسن ساسانی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، در 15 تیر آب ورودی به سد تا پایان شهریور را یک میلیارد و 450 میلیون متر مکعب تخمین زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر خشک شدن زاینده رود؛ بی تدبیری یا کم آبی

خطر خشک شدن زاینده رود؛ بی تدبیری یا کم آبی