مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 08:252020-08-24سياسي

ناکارآمدی نیمی از سطح زیرکشت شهرستان زراعت خیز ابرکوه


فرماندار ابرکوه ضمن انتقاد از فراورانی زراعت های بی حاصل در ابرکوه، تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم های آبیاری نوین را یکی از مهم ترین ضرورت ها در حوزه کشاورزی و حفظ منابع آب زیرزمینی دانست.

- ایسنا/یزد فرماندار ابرکوه ضمن انتقاد از فراورانی زراعت های بی حاصل در ابرکوه، تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم های آبیاری نوین را یکی از مهم ترین ضرورت ها در حوزه کشاورزی و حفظ منابع آب زیرزمینی دانست.

محمدکاظمی نسب روز گذشته در جلسه شورای حفاظت منابع آب ابرکوه اظهار کرد: وضعیت منابع آب های زیرزمینی در ابرکوه بحرانی است و با وجود بهبود شرایط بارندگی شهرستان در سال های اخیر ولی هنوز نگرانی ها در رابطه با وضعیت کم ابی ابرکوه وجود دارد لذا در بخش کشاورزی تغییر کشت به عنوان یکی از موضوعات مهم و موثر در کاهش مصرف آب های زیرزمینی مورد تاکید است.

وی با بیان این که وضعیت کشاورزی ابرکوه از 40 سال گذشته تاکنون تغییر چشمگیری به جهت استفاده از سیستم های نوین نداشته است، ابراز کرد: از 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی هنوز حدود هشت هزار هکتار زیرکشت زراعت های ناکارآمد است که زیبنده ابرکوه نیست و در این باره از مجموعه ی جهادکشاورزی استان انتظار می رفت بهتر از این عمل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکارآمدی نیمی از سطح زیرکشت شهرستان زراعت خیز ابرکوه

ناکارآمدی نیمی از سطح زیرکشت شهرستان زراعت خیز ابرکوه