مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 06:252020-08-24پزشكي

مصرف تریاک خطر مرگ زودرس را در بیماران دیابتی افزایش می دهد


نتایج یک مطالعه آینده نگر مبتنی بر جمعیت که از سوی محققان ایرانی انجام شده نشان می دهد مصرف تریاک خطر مرگ زودرس در بیماران مبتلا به دیابت را 30 درصد افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، این مطالعه برای نخستین بار به بررسی تاثیرات مشترک دیابت و مصرف تریاک بر مرگ و میر پرداخته و نتایج آن در مجله معتبر بین المللیEpidemiology Journal Of Interntional منتشر شده است.

این مطالعه بر روی بیش از 50 هزار شرکت کننده در مطالعه کوهورت گلستان انجام شده است و طی آن افراد به دو گروه دیابتیک و غیردیاتیک مصرف کننده تریاک و غیرمصرف کننده تقسیم شده و به مدت 11 سال مورد پیگیری قرار گرفتند.

دکتر مهدی نعلینی، پزشک اپیدمیولوژیست و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: در بین شرکت کنندگان مطالعه، 3 هزار و 548 نفر، مبتلا به دیابت بودند که بیشتر آنها را زنان، ساکنین شهرها، افراد چاق، مبتلایان به فشار خون بالا، افراد دارای فعالیت بدنی کم تشکیل داده اند.

وی درباره نتایج این مطالعه افزود: درحالی که وجود بیماری دیابت، به تنهایی، خطر مرگ زودرس را نسبت به غیردیابتی ها، حدود دو برابر می کند، مصرف تریاک، خطر مرگ زودرس در بیماران دیابتی را حدود 30 درصد افزایش می دهد.

به گفته نعلینی، طبق نتایج به دست آمده از این بررسی، خطر مرگ زودرس همچنین در افرادی که مبتلا به دیابت نبوده اما تریاک مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف تریاک خطر مرگ زودرس را در بیماران دیابتی افزایش می دهد

مصرف تریاک خطر مرگ زودرس را در بیماران دیابتی افزایش می دهد