مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 05:152020-08-24سياسي

عزاداری متفاوت شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم


امسال شیعیان شهر قطیف عربستان برای جلوگیری از شیوع کرونا، با برپایی هیأت در فضای باز و رعایت فاصله و نکات بهداشتی به عزاداری امام حسین (ع) و شهدای کربلا می پردازند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری امام حسین (ع) امسال با شیوع کرونا در جهان به شکل متفاوتی برگزار می شود.

یکی هیأت خانگی برپا می کند و دیگری برای حفظ سلامت مردم از ورودی به ضدعفونی عزاداران و توزیع ماسک می پردازد.

امسال در عربستان همزمان با اول محرم که آغاز سال 1442 به شمار می رود، در حالی که خیابان های بسیاری از شهرهای عربستان به مناسبت سال جدید چراغانی شده است و برخی از مردم سال نو را به یکدیگر تبریک می گویند، مردم شیعه نشین در عزای حسینی اشک می ریزند؛ به طوری که در مناطق شیعه نشین عربستان برنامه عزاداری امام حسین (ع) امسال با شوری خاص برگزار شده است.

 شیعیان شهر قطیف با نصب پرچم های عزا در کوچه و محله ها در غم اهل بیت (ع) خود را شریک دانسته و مراسم عزاداری امام حسین (ع) را به جای هیأت و حسینیه، در خیابان و با رعایت فاصله برگزار می کنند.

بر همین اساس، مراسم دهه اول محرم در یکی از خیابان های قطیف برگزار می شود و بخش قابل توجهی از فضای سبز و خیابان بسته و با صندلی هایی برای مراسم عزاداری آماده شده است و هر شب عزاداران حسینی شهر قطیف عربستان لباس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری متفاوت شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم

عزاداری متفاوت شیعیان عربستان در قطیف+ فیلم