مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 09:302020-08-23اقتصادي

احداث بزرگترین کارخانه سنگ آهن جنوب شرق کشور در «نهبندان»


رییس اداره صمت نهبندان از احداث بزرگترین کارخانه سنگ آهن جنوب شرق کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این واحد صنعتی تا شش ماه آینده از خام فروشی یک میلیون و 100 هزار تن مواد معدنی جلوگیری می شود .

- رضا اردونی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: بزرگترین کارخانه سنگ آهن جنوب شرق کشور در شهرستان نهبندان خراسان جنوبی احداث و از خام فروشی یک میلیون 100 هزار تن مواد معدنی جلوگیری می شود.

وی افزود: کلنگ ساخت این پروژه صنعتی 19 بهمن 98 در زمینی به مساحت 11 هکتار به زمین خورد که می تواند زمینه ساز تحولی بزرگ در قطب معادن خراسان جنوبی باشد.

رییس اداره صمت نهبندان تصریح کرد: کارخانه تولید کنسانتره جنوب شرق کشور در راستای تکمیل زنجیره فولاد و فرآوری مواد معدنی به روش مغناطیسی، عیار سنگ آهن را 65 درصد افزایش می دهد.

اردونی یادآور شد: این پروژه صنعتی با سرمایه گذاری 40 میلیارد تومانی بخش خصوصی و پیشرفت 60 درصدی قابلیت تولید سالانه 600 هزار تن کنسانتره آهن را دارد.

وی با اشاره به ذخیره سازی سه میلیون تنی سنگ آهن کارخانه تولید کنسانتره نهبندان، خاطرنشان کرد: از تولیدات این واحد صنعتی به منظور تأمین مواد اولیه کارخانه های فولاد داخل کشور و خوراک فولادسازی قاینات خراسان جنوبی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث بزرگترین کارخانه سنگ آهن جنوب شرق کشور در «نهبندان»

احداث بزرگترین کارخانه سنگ آهن جنوب شرق کشور در «نهبندان»