مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 08:302020-08-23اجتماعي

آلودگی خاک مورد توجه قرار گیرد


رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بر لزوم توجه سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه های مسئول به بحث آلودگی خاک تاکید کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بر لزوم توجه سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه های مسئول به بحث آلودگی خاک تاکید کرد.

یوسف داودی روز یکشنبه در آیین تجلیل از واحدهای تولیدی و فعال منتخب حفاظت از محیط زیست استان، با بیان این که قوانینی در برنامه ششم توسعه در بحث حفاظت از آب و خاک به تصویب رسیده است تا بتوانیم از نعمت های بزرگ کشور حفاظت کنیم، گفت: در سازمان حفاظت محیط زیست که پرچمدار حفاظت از آب و خاک کشور است اشکالات اساسی وجود دارد و آنچنان که باید در برخی موارد ورود پیدا نکرده و تعدادی از آلایندگی های شدید در سطح شهرها فراموش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی در خصوص بحث حفاظت از خاک، گفت: خاک، گرانبهاترین ماده بر روی کره زمین است که در صورت آلودگی، امکان بازسازی بسیار کمی دارد و مدت های بسیاری طول می کشد؛ آلودگی خاک با مواد مختلفی هم چون ترکیبات مایع و گازی خارج شده از صنایع و کارخانجات انجام می گیرد.

وی ادامه داد: عناصری چون آرسنیک، فلوئور، مولیبدن و جیوه عناصر سمی هستند که می توانند وارد خاک شوند و جمعیت مختلف میکروبی خاک را تغییر دهد و سپس با رشد گیاهان در این خاک، آلودگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی خاک مورد توجه قرار گیرد

آلودگی خاک مورد توجه قرار گیرد