مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 11:402020-08-22اقتصادي

پالایشگاه امام خمینی شازند قربانی جدید خصوصی سازی می شود؟


پالایشگاه امام خمینی شازند اراک در میان پالایشگاه های نفت خام، از نظر توسعه یافتگی، مهم ترین پالایشگاه کشور است و یک کارشناس حوزه نفت و گاز می گوید اهمیت پالایشگاه فوق ایجاب می کند که برای اجرای اصل 44 قانون اساسی، - مواد آن با دقت و بررسی کافی و بهره گیری کامل از تجربیات قبلی صورت گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق در شماره امروز خود نوشت: واگذاری بنگاه های اقتصادی در چند دهه گذشته، همواره چالش هایی جدی برای کشور به همراه آورده است.

از واگذاری ماشین سازی هپکو و آذرآب و مجتمع کشت وصنعت هفت تپه گرفته تا واگذاری بسیاری از شرکت های پتروشیمی و پالایشی که نه تنها مشکلات جدید مدیریتی در این صنعت را به همراه آورده؛ بلکه حتی در برخی موارد مانند واگذاری شرکت بازرگانی پتروشیمی، پای فساد اقتصادی را به میان کشیده است.

با چنین پیشینه درخشانی! واگذاری یک پالایشگاه بزرگ و استراتژیک می تواند ضربه محکم تری بر این صنعت باشد.

با وجود آنکه دولت روحانی همیشه بر دولت احمدی نژاد و شیوه واگذاری بنگاه های اقتصادی نقد وارد می کرد، حالا دولت دوازدهم اقدامی عجیب را در پیش گرفته و 17 درصد سهام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند را به شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا) در قالب رد دیون، واگذار کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالایشگاه امام خمینی شازند قربانی جدید خصوصی سازی می شود؟

پالایشگاه امام خمینی شازند قربانی جدید خصوصی سازی می شود؟