مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 07:552020-08-22اقتصادي

روستای اکبرآباد شازند صاحب اقامتگاه بوم گردی شد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از راه اندازی یک اقامتگاه بوم گردی در روستای اکبرآباد شهرستان شازند خبر داد.

-  مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: اقامتگاه بوم گردی بیتابانو با صرف اعتباری بالغ بر 6  میلیارد و 700 میلیون ریال برای بازسازی، احیا و تجهیز این اقامتگاه همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان شازند افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این اقامتگاه به همت فرانک ابراهیمی و در مکانی به مساحت 631 متر و ظرفیت اقامت 10 نفر در سه سوییت مستقل راه اندازی شد.

 مرزبان افزود: اقامتگاه بیتابانو زمینه اشتغال 3 نفر را به صورت مستقیم و 13 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است.

 وی با بیان اینکه خانه های بوم گردی به علت بومی بودن مکان های مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی هستند و اقامتگاه های بوم گردی به علت بومی بودن و استفاده از غذاهای محلی مکان مناسبی برای معرفی و شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم منطقه هستند و در ارتقاء وضعیت اقتصادی مردم، کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، رونق تولید و توسعه پایدار در منطقه نقش بسزایی خواهد داشت، عنوان کرد: تلاش داریم با تعاملی که وجود دارد بتوانیم در راستای توسعه بوم گردی ها و آموزش و استانداردسازی آنها در استان قدم بردار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای اکبرآباد شازند صاحب اقامتگاه بوم گردی شد

روستای اکبرآباد شازند صاحب اقامتگاه بوم گردی شد