مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1399 ساعت 19:052020-08-21بين الملل

آمریکا از محدودیت صدور ویزا برای 14 مقام ایرانی خبر داد


وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از محدودیت صدور ویزا برای 13 مقام ایرانی و رییس سابق زندان اوین با ادعای نقض حقوق بشر، محدودیت صدور روادید به این کشور اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل ازفارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از محدودیت صدور روادید برای 14 مقام ایرانی به دلیل ادعایی نقض حقوق بشر خبر داد.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا آمده است که محدودیت صدور ویزا شامل 13 دیپلمات ایرانی می‌شود که به ادعای آمریکا در ترور برنامه ریزی شده در سوییس در سال 1990 دست داشته‌اند.

آمریکا همچنین «حجت‌الله خدایی سوری» رییس سابق زندان اوین را به لیست کسانی که با محدودیت صدور روادید آمریکا مواجه خواهند شد، اضافه کرده است.

آمریکا که حدود دو سال و نیم پیش از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد به زعم خود گمان می‌کرد که با پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری، ایران را مجبور خواهد کرد تا به پای میز مذاکره آمده و با شرایط دلخواه آمریکا، توافق جدیدی را بپذیرد.

پس از گذشت حدود دو سال و نیم آمریکا به هیچ یک از اهداف خود علیه ایران دست نیافته و با نزدیک شدن به 27 مهرماه که زمان پایان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران است به تکاپو افتاده است تا این تحریم‌ها را تمدید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از محدودیت صدور ویزا برای 14 مقام ایرانی خبر داد

آمریکا از محدودیت صدور ویزا برای 14 مقام ایرانی خبر داد