مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1399 ساعت 13:102020-08-21بين الملل

شرط سعودی ها برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟


کشور مستقل فلسطینی شرط برقراری روابط با اسرییل است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ترکی الفیصل رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد که برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرط ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

فیصل گفت: هر کشور عربی که میخواهد به امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط با اسراییل بپیوندد، باید در ازای آن بهایی بگیرد و ارزش آن باید زیاد باشد.

وی افزود: عربستان سعودی برای صلح میان اسراییل و کشورهای عرب قیمت گذاشته و آن برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس بر اساس طرح ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه فقید است.

اتحادیه عرب سال 2002 پیشنهاد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مقابل خروج رژیم از اراضی فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه، قدس شرقی و برپایی کشور فلسطینی در این اراضی داده بود.

پیشتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که کشورهای عربی بیشتری با این رژیم رابطه برقرار خواهند کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توییتری از آنچه توافق تاریخی اسراییل و امارات برای عادی سازی کامل روابط دوجانبه خواند، خبر داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه های اجتماعی، امضای توافق نامه عادی سازی رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط سعودی ها برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟

شرط سعودی ها برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟