مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1399 ساعت 01:552020-08-20اقتصادي

FATF تأثیر خاصی بر روابط بانکی و تجاری ایران با چین و روسیه نداشته است


قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF تأثیر خاصی بر روابط بانکی و تجاری ایران با چین و روسیه نداشته است و قطع روابط بانکی و کاهش روابط تجاری در سال های اخیر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیراً مجید رضا حریری رییس اتاق مشترک ایران و چین با تأکید بر اینکه ایران هیچ مبادله بانکی با چین و روسیه ندارد، اظهار داشت: الآن ما دو مشکل اساسی در سیستم بانکی داریم؛ یکی تحریم های آمریکا است که هر کشور همکاری با ما را در تور تحریم های خود قرار می دهد.

مشکل دوم؛ موضوع FATF است که نپذیرفتن شرایط آن موجب این مشکل شده است.

به طوری که در هفته اخیر از سوی این نهاد مالی مکرراً به سیستم های بانکی دنیا بخشنامه شده مبنی بر اینکه ایران یک کشور پر ریسک است و باید مبادلات مالی آن به شدت کنترل شود .

در ادامه به بررسی صحت و سقم این ادعا می پردازیم: *دستورالعمل کانادا صرفاً توصیه به افزایش احتیاط است حریری در بخشی از این مصاحبه، قطع همکاری بانکی چین و روسیه با ایران را ناشی از قرار گرفتن نام ایران در لیست اقدامات مقابله ای (لیست سیاه) FATF می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، هرچند با قرار گرفتن نام ایران در فهرست کشورهای غیر همکار FATF، این نهاد از کشورهای عضو خواسته بود تا با انجام اقدامات مؤثر به محافظت از سیستم مالی جهان در برابر ریسک های موجود بپردازند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

FATF تأثیر خاصی بر روابط بانکی و تجاری ایران با چین و روسیه نداشته است

FATF تأثیر خاصی بر روابط بانکی و تجاری ایران با چین و روسیه نداشته است