مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 13:102020-08-19سياسي

مهمترین پروژه های ژنتیک کشور/ جایگاه ایران در تنوع زیستی


رییس انجمن ژنتیک با تشریح مهمترین پروژه های انجام شده در ایران در ارتباط با ژنتیک، گفت: برخی از این پروژه ها افق جدیدی در ارتباط با سلامت به روی ما می گشاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر محمود تولایی عصر امروز (چهارشنبه) در چهارمین کنگره بین المللی و شانزدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران که به صورت آنلاین در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری چنین کنگره هایی حتی در این شرایط به صورت مجازی، تلاشهایی است که به گسترش سلامت کمک می کند.

وی افزود: همچنین این اقدامات می تواند به جامعه بشری کمک کند تا بر بیماری کرونا فائق آییم.

رییس انجمن ژنتیک ایران خاطر نشان کرد: بشر با تمامی پیشرفت هایی که در طی قرن ها داشته هنوز به طور کامل به تمامی رازهای خلقت حتی در حد یک ارگانیسم دست نیافته است، از این رو راه طولانی در پیش داریم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی منابع ژنتیکی برای این عالم هستی ذخایر ارزشمندی است که تخریب هر یک از این منابع آثار سویی بر اکوسیستم و سایر موجودات می گذارد، عنوان کرد: ذخایر ژنتیکی از مهمترین ارکان برای تامین غذا، سلامت و تامین انرژی به شمار می رود که بدون آن ادامه حیات میسر نخواهد بود.

تولایی تاکید کرد: ایران از انواع اقلیم های متعدد و تنوع زیستی زیادی برخوردار است و جزو 10 کشور اول دنیا به لحاظ تنوع زیستی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین پروژه های ژنتیک کشور/ جایگاه ایران در تنوع زیستی

مهمترین پروژه های ژنتیک کشور/ جایگاه ایران در تنوع زیستی