مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 12:552020-08-19سياسي

برخورد شدید با تخریب کنندگان منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب


معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان جنگل ها برای جلوگیری از تخریب جنگل ها و بویژه تخریب خاک با هیچ کس تعارف ندارد زیرا این سازمان متولی امنیت زیستی کشور است.

- معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان جنگل ها برای جلوگیری از تخریب جنگل ها و بویژه تخریب خاک با هیچ کس تعارف ندارد زیرا این سازمان متولی امنیت زیستی کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر عباسعلی نوبخت صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی به اهمیت جهانی جنگل های شمال ایران پرداخت و اظهارکرد: این جنگل ها از قدیمی ترین جنگل های پهن برگ جهان هستند که در چهار دوره یخبندان بسیاری از جنگل ها و پوشش گیاهی دنیا از بین رفت اما این جنگل ها مقاوم و پایدار باقی مانده اند.

نوبخت افزود: خاک جنگل شمال مثل اسفنج عمل می کند و هر هکتار جنگل شمال سالانه قادر است 500 تا 2500 مترمکعب آب را در خود ذخیره کند.

وی از اطلاع رسانی خبرنگار خبرگزاری ایسنا که به موضوع برداشت خاک از جنگل های شمال پرداخته است تشکر کرد و گفت: این حساسیتی که نزد منابع طبیعی وجود داشت اکنون بیشتر شده است.

نوبخت افزود: برای تشکیل یک سانتی متر خاک صدها سال زمان نیاز است تا ایجاد شود و همین یک جمله هم برای سازمان جنگل ها و هم برای مردم ما کافی است تا برای حفاظت از خاک جنگل عزم جد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد شدید با تخریب کنندگان منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب

برخورد شدید با تخریب کنندگان منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب