مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 10:552020-08-19اقتصادي

رشد 48 درصدی نرخ باسوادی کشور بعد از انقلاب


نرخ باسوادی قبل از انقلاب 48 درصد بود که بعد از انقلاب اسلامی و مطابق سرشماری سال 95، نرخ باسوادی کشور با 48 درصد افزایش به 96 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاپور محمد زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در چهار دهه عمر بارکت انقلاب شکوهمند اسلامی، دستاوردهای خوبی در حوزه باسوادی جامعه را بدست آوردیم بطوری که در حال حاضر بیش از 96 درصد افراد کشور از نعمت سواد برخوردار هستند.

وی افزود: در حوزه سواد آموزی قبل از انقلاب و مطابق سرشماری سال 1355 تعداد افراد بی سواد سنین 9 تا 49 سال کشور 52 درصد بود و فقط 30 درصد زنان جامعه دارای سواد بودند.

محمد زاده ادامه داد: طبق آخرین سرشماری سال 1395 میانگین باسوادی کشور تقریباً 96 درصد اعلام شده است و نرخ بی سوادی افراد کشور از 52 درصد به 4 درصد کاهش یافته است و امیدواریم با حمایتهای همه جانبه، جشن ریشه کنی بیسوادی را در کشور داشته باشیم.

رییس سازمان سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش به نرخ باسوادی استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: وضعیت سواد آموزی استان هرمزگان مطابق سرشماری سال 1395 مطلوب و تقریباً به میانگین کشور نزدیک است و حدود 96 درصد مردم استان هرمزگان باسواد هستند و از طرفی سواد آموزی کشور برای بهبود بهتر وضعیت باسوادی در این استان، در برابر اختصاص بودجه به طرح های سوادآموزی از طرق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 48 درصدی نرخ باسوادی کشور بعد از انقلاب

رشد 48 درصدی نرخ باسوادی کشور بعد از انقلاب