مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 09:352020-08-19اقتصادي

رشد 48 درصدی نرخ باسوادی کشور بعد از انقلاب


نرخ باسوادی قبل از انقلاب 48 درصد بود که بعد از انقلاب اسلامی و مطابق سرشماری سال 95، نرخ باسوادی کشور با 48 درصد افزایش به 96 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، شاپور محمد زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در چهار دهه عمر بابرکت انقلاب شکوهمند اسلامی، دستاوردهای خوبی در حوزه باسوادی جامعه را بدست آوردیم به طوری که در حال حاضر بیش از 96 درصد افراد کشور از نعمت سواد برخوردار هستند.

وی افزود: در حوزه سواد آموزی قبل از انقلاب و مطابق سرشماری سال 1355 تعداد افراد بی سواد سنین 9 تا 49 سال کشور 52 درصد بود و فقط 30 درصد زنان جامعه دارای سواد بودند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طبق آخرین سرشماری سال 1395 میانگین باسوادی کشور تقریباً 96 درصد اعلام شده است و نرخ بی سوادی افراد کشور از 52 درصد به 4 درصد کاهش یافته است و امیدواریم با حمایت های همه جانبه، جشن ریشه کنی بیسوادی  را در کشور  داشته باشیم.

رییس سازمان سواد آموزی گفت: سازمان سوادآموزی کشور به دنبال آن است که آموزش تارکان و بازماندگان تحصیل حوزه بزرگسالان را نیز به سوادآموزی سپرده شود و در این راستا به دنبال ساز و کاری هستیم که آموزش در سواد اموزی به شکلی متفاوت از آموزش عادی صورت گیرد و یک فرد بعد از تحصیل شش ساله یعنی دو سال در ابتدایی، دو سال تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 48 درصدی نرخ باسوادی کشور بعد از انقلاب

رشد 48 درصدی نرخ باسوادی کشور بعد از انقلاب