مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 09:052020-08-19بين الملل

25 اوت؛ سومین سالگرد حضور پناهندگان روهینجا در کمپ های بنگلادش


25 اوت (4 شهریور)، سومین سالگرد حملات نظامی به مسلمانان روهینجایی در میانمار است که به مهاجرت دسته جمعی ده ها هزار تن از آنها (حدود 730 هزار نفر) طی روزها و هفته های بعد به بنگلادش انجامید.

- 25 اوت (4 شهریور)، سومین سالگرد حملات نظامی به مسلمانان روهینجایی در میانمار است که به مهاجرت دسته جمعی ده ها هزار تن از آنها (حدود 730 هزار نفر) طی روزها و هفته های بعد به بنگلادش انجامید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، در آن زمان اعلام شد شورشیان به 30 پاسگاه پلیس و یک مقر ارتش در ایالت راخین حمله کردند و به گفته ارتش و دولت، دست کم 12 تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

ارتش میانمار بلافاصله با دستاویز قرار دادن چنین حمله ای، با یک سرکوب شدید به مناطق روهینجایی وارد شد و 730 هزار روستایی را وادار کرد به بنگلادش بگریزند؛ جایی که در کمپ ها مستقر شدند.

محققان سازمان ملل بعدها نتیجه گرفتند که عملیات نظامی میانمار با قصد نسل کشی انجام شده است، در حالی که میانمار این موضوع را انکار کرد و گفت قصد ارتش مبارزه با شورشیان بوده است.

کسانی که به بنگلادش وارد شدند، به بیش از 200 هزار روهینجایی که از پیش تر آنجا بودند، پیوستند؛ کسانی که پیش تر از خشونت گریخته بودند و اکثراً در کمپ ساکن بوده و به دنبال منابعی در یکی از فقیرترین مناطق آسیا بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 اوت؛ سومین سالگرد حضور پناهندگان روهینجا در کمپ های بنگلادش

25 اوت؛ سومین سالگرد حضور پناهندگان روهینجا در کمپ های بنگلادش