مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 07:352020-08-19سياسي

احیای فرهنگ صلح و سازش در کرمانشاه/ مقدمات کار در حوزه میانجیگری فراهم شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهمن مرادی فر در خصوص رویکرد دادگستری در صلح و سازش رساندن طرفین دعاوی، اظهار داشت: راهبرد فعلی دستگاه قضایی و رویکرد گزینشی مدیریت دادگستری استان برمبنای صلح و سازش است.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های سازشی در همه سطوح، تصریح کرد: حلال واقعی مشکلات قضایی مردم همین سازش با همدیگر است کما اینکه در کار قضایی ما چه بسا نتوانیم به آن عدالت واقعی دستیابی پیدا کنیم چون ما بر مبنای ظاهر امر عمل می کنیم در حالی که  ممکن است افراد در باطن امر حقی داشته باشند اما عدله ای برای اثبات حق نداشته باشند.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه صلح و سازش به عنوان افضل فضائل بعد از نماز و روزه مطرح شده، گفت: مسائل و مشکلات در سازش به صورت بنیادی حل می شود کدورت ها کنار می رود، امروز دستگاه قضایی بر همین مبنا از این ظرفیت استفاده می کند و در نگاه سازمانی و نگاه سنتی خود به این موضوع توجه خاصی دارد.

وی افزود، شورای حل اختلاف ما منقسم بر دو بخش است شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری و سازشی که بخشی از کارها در آن جا صورت می گیرد، در دادسراهای هم با استفاده از ظرفیت های میانجی گری و آیین نامه ای که در این زمینه تدوین شده، مسائل سازشی صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای فرهنگ صلح و سازش در کرمانشاه/ مقدمات کار در حوزه میانجیگری فراهم شده است

احیای فرهنگ صلح و سازش در کرمانشاه/ مقدمات کار در حوزه میانجیگری فراهم شده است