مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 05:552020-08-19پزشكي

توریسم سلامت؛ مفهومی فراتر از درمان


درمان، یکی از انگیزه‌هایی است که به واسطه آن افراد به مکان‌های مختلف سفر می‌کنند و برای بهبود وضعیت جسمی و روحی خود تن به سختی‌های سفر می‌دهند.

گردشگری سلامت تنها محدود به خدمات پزشکی نیست و شامل خدمات طبیعت‌درمانی نیز می‌شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیر گروه پژوهشی مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص معرفی «گردشگری سلامت» به عنوان یکی از گونه‌های حوزه گردشگری عنوان کرد: «گردشگری سلامت» طی سال‌های اخیر مزیت‌هایی از جمله اشتغال‌زایی و کاهش فقر را ایجاد کرده و باعث ارتقاء وضعیت اقتصادی کشورها شده است.

معصومه توانگر بیان کرد: سازمان جهانی گردشگری WTO تعریفی از گردشگری سلامت ارائه داده است که طبق این تعریف گفته شده خدماتی که منجر به بهبود و افزایش سلامتی و روحیه افراد می‌شود و در مکانی خارج از محدوده سکونت آن‌ها در زمانی بیش از 24 ساعت ارائه می‌شود، گردشگری سلامت به حساب می‌آید.

وی افزود: استفاده از خواص درمانی آب‌های معدنی، آب و هوای سالم در یک مکان و بهره‌گیری از خدمات پزشکی یک کشور از جمله خدماتی بوده که در گردشگری سلامت به آن‌ها اشاره شده است، بنابراین گردشگری سلامت مفهومی فراتر از گردشگری درمانی دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توریسم سلامت؛ مفهومی فراتر از درمان

توریسم سلامت؛ مفهومی فراتر از درمان