مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 04:352020-08-19اجتماعي

طرح بادشکن زنده در بیابان های کاشان اجرا می شود


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از اجرای طرح بادشکن زنده در مناطق بیابانی شهرستان با مشارکت شهروندان دوستدار طبیعت خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از اجرای طرح بادشکن زنده در مناطق بیابانی شهرستان با مشارکت شهروندان دوستدار طبیعت خبر داد.

محمد مهدی شریفی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش بزرگی از مساحت شهرستان کاشان شامل مناطق بیابانی و با پوشش گیاهی بسیار ضعیف بیابانی است که به منظور جلوگیری از روند شتابان بیابانزایی و جلوگیری از فرسایش بادی طرح بادشکن زنده در حاشیه مناطق مسکونی، صنعتی و زمین های کشاورزی اجرا می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح، گونه های گیاهی در دو گروه مثمر مانند پسته، توت، زیتون، سنجد و گل محمدی و گونه های غیرمثمر فضای سبزی شامل اکالیپتوس و گزشاهی به صورت رایگان توزیع و نهالکاری می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، تصریح کرد: جامعه هدف اجرای این طرح گروه های داوطلب شامل کشاورزان و صاحبان شرکت های تولیدی و خدماتی است که در حاشیه مناطق بیابانی قرار دارند و منابع آبی مناسبی دارند.

شریفی تاکید کرد: مناطق بیابانی شهرستان بیش از 82 هزار هکتار مساحت دارد که بخش بزرگی از آن در بخش مرکزی، گسترش یافته است و طرح بادشکن زنده در وسعتی حدود 200 کیلومتر اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح بادشکن زنده در بیابان های کاشان اجرا می شود

طرح بادشکن زنده در بیابان های کاشان اجرا می شود