مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 03:402020-08-19اجتماعي

نگاه نگران دریاچه ارومیه به ساخت مجدد سدهای نیمه کاره


کمتر کسی هست که دریاچه ارومیه را نشناسد بزرگ ترین دریاچه داخلی ایران که سالانه خیل عظیمی از گردشگران و مردم منطقه از مزه شور این دریاچه خاطره ها ساختند و عکسها به یادگار گرفتند.

- ایسنا/آذربایجان غربی کمتر کسی هست که دریاچه ارومیه را نشناسد بزرگ ترین دریاچه داخلی ایران که سالانه خیل عظیمی از گردشگران و مردم منطقه از مزه شور این دریاچه خاطره ها ساختند و عکسها به یادگار گرفتند.

اما بخش دردناک داستان به خشک شدن این نگین آبی از اواسط دهه 80 برمی گردد روز به روز از مساحت دریاچه کم شد و عمق آب تحلیل رفت.

کارشناسان دلایل بسیاری برای خشک شدن دریاچه مثل خشکسالی، احداث بزرگراه بر روی دریاچه،احداث بی رویه سد و استفاده بی رویه از منابع آب حوضه آبریز دریاچه بواسطه کشاورزی سنتی منطقه شمردند.

کارشناسان محیط زیست، نسبت به تبعات ناشی از خشک شدن این دریاچه هشدار دادند و گفتند به واسطه خشک شدن دریاچه با وزش باد نمک دریاچه به سمت اراضی کشاورزی حرکت میکند و مناطق را در معرض تهدید و نابودی قرار می دهد و علاوه براین باعث نامطلوب شدن کیفیت هوا باانتشار ریزگردهای نمکی می شود در واقع خشکی این پهنه آبی زندگی چند میلیون شهروند را تهدید خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه نگران دریاچه ارومیه به ساخت مجدد سدهای نیمه کاره

نگاه نگران دریاچه ارومیه به ساخت مجدد سدهای نیمه کاره