مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 04:452020-08-18اقتصادي

دلایل عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات/ صادرکنندگان مقررات را بلد نبودند


عدم همانگی بین سازمان ها یی مانند گمرک، سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی علت اصلی عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مسعود خوانساری امروز در پانزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به عدم بازگشت 27 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات، گفت: اینکه چقدر از این رقم واقعیت دارد باید بررسی شود اما اتاق بازرگانی در مکاتبه ای با بانک مرکزی از آنها خواسته تا فهرست اسامی افرادی که ارز حاصل از صادرات را به کشور باز نگردانده اند به ما اعلام کنند که بانک مرکزی اخیرا فهرستی را به همراه میزان ارزی که باز نگشته اعلام کرده است.

  رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: اگرچه فهرست اعلامی بسیار کمتر از رقم اعلامی بانک مرکزی است اما ما با 90 شرکتی که در لیست بودن جلسات متعددی را برگزار کردیم.

  وی بیان داشت: ناهماهنگی میان دستگاه ها از جمله گمرک جمهوری اسلامی ایران ، سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی و نبود سامانه یکپارچه از عوامل اصلی در عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات است.

  رییس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: همچنین در نتیجه این جلسات مشخص شد که بسیاری از این شرکت ها عامل موثر در عدم بازگشت ارز را نبود آگاهی برخی از صادرکنندگان از دستورالعمل ها و بخشنامه های موجود اعلام کردند ضمن اینکه بخشنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات/ صادرکنندگان مقررات را بلد نبودند

دلایل عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات/ صادرکنندگان مقررات را بلد نبودند