مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 02:452020-08-17دانش

«بیگ بنگ» پدیده ای خارق العاده در نجوم


بیگ بنگ پدیده ای است که در علوم جدید نجوم به آن اشاره شده درحالی که در قرآن کریم خیلی سال های پیش به این موضوع اشاره شده است.

- ایسنا/لرستان یک استاد دانشگاه و مدرس نجوم گفت: بیگ بنگ پدیده ای است که در علوم جدید نجوم به آن اشاره شده درحالی که در قرآن کریم خیلی سال های پیش به این موضوع اشاره شده است.

مرتضی جزایری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به توجه مفسران قرآن کریم به مباحث نجوم و کیهان شناسی، اظهار کرد: مفسران از آغاز به مباحث نجوم و کیهان شناسی عنایت ویژه ای داشتند و وقتی به آیاتی که اشاره به مباحث خلقت زمین و آسمان دارد، می رسیدند مطالبی مختص زمان خود مطرح می کردند.

وی خاطرنشان کرد: 50 سال است که تلسکوپ های زمینی چه از نوع عدسی و چه از نوع رادیویی کار می کنند؛ تلسکوپ های فضایی نیز مانند هابل بیش از 20 سال است که در فضا فعال هستند اما هنوز نتوانسته اند بی نظمی و ناهماهنگی در آسمان ها مشاهده کنند.

جزایری با بیان اینکه با اضافه شدن علم بشر، مجهولات انسان نیز اضافه می شود، گفت: پیشرفت های بشر نظم حاکم بر دنیا را نشان می دهد اما از سوی دیگر به این نکته پی می برد که به بسیاری از مطالب دست پیدا نکرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که تولید علم از سوی دانشمندان مسلمان تحت تاثیر قرآن بود، عنوان کرد: به همین دلیل است که دوران شکوفای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بیگ بنگ» پدیده ای خارق العاده در نجوم

«بیگ بنگ» پدیده ای خارق العاده در نجوم