مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 19:552020-08-17سياسي

ثبت جهانی بایزید بسطامی در فهرست موقت قرار دارد


وزیر میراث فرهنگی بابیان اینکه ثبت جهانی بایزید بسطامی شاهرود در فهرست موقت قرار دارد، گفت: هم اکنون دو پرونده مسیر راه آهن و کاروانسراها در شرف ثبت جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اصغر مونسان شامگاه دوشنبه در نشست سرمایه گذاران بخش گردشگری به میزبانی شهر بسطام ضمن بیان اینکه شاهرود ظرفیت های تاریخی و طبیعی بی نظیر و مفاخر بسیاری دارد که همه این موارد می تواند منطقه را به یک قطب گردشگری تبدیل کند، ابراز داشت: همین جنگل هیرکانی ابر زمانی که به ثبت جهانی رسید ظرفیتی را فراهم کرد تا گردشگران اکوتوریسم را به سوی خود معطوف کند.

وی ضمن بیان اینکه بخش عمده ای از گردشگران به طبیعت گردی علاقه مند هستند، افزود: بر همین مبنا طیفی از بوم گردی ها با سرعت بی نظیری پا گرفتند که البته کرونا آسیب های جدی را به این بخش وارد کرد.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه بوم گردی ها از عدد 400 واحد ابتدای دولت دوازدهم به حدود دو هزار واحد رسید، ابراز داشت: بوم گردی یک اقتصاد کاملاً مردم پایه است که به راحتی توانسته در حوزه گردشگری ایجاد اشتغال کند.

مونسان بابیان اینکه در حوزه گردشگری پایداری خوبی به لحاظ اشتغال وجود دارد، در ادامه تصریح کرد: در حوزه صنعت ایجاد اشتغال کار بسیار دشواری است و این در شرایطی که با 50 میلیون تومان توانستیم در بخش گرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی بایزید بسطامی در فهرست موقت قرار دارد

ثبت جهانی بایزید بسطامی در فهرست موقت قرار دارد