مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 12:102020-08-17اقتصادي

مشکلات چشمی شایع در کودکان


انسداد مادرزادی مجرای اشکی یا نازولاکریمال به صورت کامل یا تنگی نسبی مجرا، شایع ترین اختلال سیستم اشکی می باشد که در حدود بیست درصد از شیرخواران تازه متولد شده به آن مبتلا هستند.

- تنگی مجرای اشکی انسداد مادرزادی مجرای اشکی یا نازولاکریمال به صورت کامل یا تنگی نسبی مجرا، شایع ترین اختلال سیستم اشکی می باشد که در حدود بیست درصد از شیرخواران تازه متولد شده به آن مبتلا هستند و به علت نارسایی ساختاری این مجرا در محل ورود آن به بینی اتفاق می افتد.

علائم ممکن است بلافاصله پس از تولد دیده شود یا به صورت دیررس تا زمان تولید طبیعی اشک به تاخیر افتد.

علائم عبارتند از وجود بیش از اندازه اشک، اشک ریزش بر روی پلک و گونه و همچنین ممکن است به دنبال آن التهاب و قرمزی پوست به دلیل آسیب و ساییدگی ناشی از ترشح اشک دیده شود.

اگر انسداد کامل باشد، این علائم ممکن است شدید و مداوم باشند، اما اگر انسداد به صورت نسبی باشد، ممکن است مجرای اشکی قادر به تخلیه مقداری از اشک تولید شده باشد و در نتیجه در برخی از دوره ها افزایش تولید اشک خواهیم داشت، مثل مواجهه با سرما، باد و نور خورشید و یا در هنگام بسته شدن محل خروجی مجرای اشکی مثلاً در هنگام سرما خوردگی ها و تورم مخاط بینی ممکن است اشک ریزش واضح تر بوده و یا افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات چشمی شایع در کودکان

مشکلات چشمی شایع در کودکان