مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 10:152020-08-17بين الملل

امینیان: ایران از نظام جمهوری اسلامی افغانستان حمایت می کند


سفیر ایران در کابل در دیدار سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، با تاکید بر حمایت کشورش از نظام جمهوری و دستاوردهای 19 سال گذشته افغانستان خواستار آغاز فوری مذاکرات بین الافغانی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، بر حمایت کشورش از نظام جمهوری و دستاوردهای 19 سال گذشته افغانستان تاکید کرد.

بهادر امینیان امروز در دیدار حنیف اتمر سرپرست افغانستان نیز در این دیدار، با قدردانی از همکاری های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران به ویژه برای شهروندان مهاجر افغان مقیم ایران، خواستار تداوم این همکاری ها شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، در پی اختلافات سیاسی در افغانستان پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، جمهوری اسلامی ایران تلاش و رایزنی های زیادی را در راستای حل اختلافات صورت داد از جمله با طرف های افغانستانی و در نهایت توافقی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله حاصل شد که ایران نیز از این توافق استقبال کرد.

در همین راستا چندی پیش بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص مشکلات پیش روی مهاجرین افغانستانی در ایران و بهبود همکاری های دوجانبه از جمله نقش ایران در تلاش های منطقه ای برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امینیان: ایران از نظام جمهوری اسلامی افغانستان حمایت می کند

امینیان: ایران از نظام جمهوری اسلامی افغانستان حمایت می کند