مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 09:452020-08-17اجتماعي

مشاهده 3قلاده یوزپلنگ آسیایی در حوالی غزازان بیارجمند


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان از مشاهده سه قلاده یوزپلنگ آسیایی در نزدیکی روستای غزازان بیارجمند در شهرستان شاهرود خبر داد.

- امیر عبدوس 27 مردادماه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: از این سه قلاده یوزپلنگ آسیایی تصویربرداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از همیاران محیط زیست که عضو شورای اسلامی روستای غزازان بیارجمند است با تلفن همراه خود از این سه قلاده یوز تصویربرداری کرده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان از مشاهده این سه قلاده به عنوان خبری خوش برای دوستداران حیات وحش نام برد و گفت: اردیبهشت ماه سال جاری نیز دو توله یوز بدون مادر خود در نزدیکی جاده بیارجمند مشاهده شدند که این مهم گویای غنای این زیستگاه و تعدد یوزپلنگ ایرانی در این منطقه است.

وی با بیان اینکه این منطقه در محدوده زیستکره توران است افزود: زیست کره توران مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در ایران و جهان است.

عبدوس با بیان اینکه روستای غزازان در نزدیکی زیست کره توران شاهرود قرار دارد ادامه داد: این منطقه یکی از زیستگاه های گونه نادر یوزپلنگ آسیایی است و از همین رو از اهمیت به سزایی برخوردار است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده 3قلاده یوزپلنگ آسیایی در حوالی غزازان بیارجمند

مشاهده 3قلاده یوزپلنگ آسیایی در حوالی غزازان بیارجمند