مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 07:152020-08-17اقتصادي

ذخیره شش ماه نیاز کشور به روغن نباتی در انبارها/ قیمت تا پایان سال افزایش نمی یابد


دبیر انجمن صنفی صنعت روغن نباتی گفت: حداقل نیاز شش ماه کشور به روغن نباتی در انبارها وجود دارد و شایعات مربوط به کمبود این کالا در نیمه دوم سال و افزایش قیمت آن بی اساس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امیرهوشگ بیرشک امروز در نشست خبری در پاسخ به این سؤال که صحبت هایی مبنی بر اینکه روغن نباتی در نیمه دوم سال دچار کمبود شده و قیمت آن افزایش می یابد، گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد، تولید روغن نباتی همچنان ادامه دارد و ذخیره حداقل شش ماه نیاز کشور در انبارها موجود است.

  وی در خصوص موضوع افزایش قیمت هم گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت روغن نباتی در کشور وجود ندارد، اما از آنجایی که 70 درصد قیمت روغن نباتی مربوط به نرخ ارز است، اگر نرخ ارز تغییر کند، قیمت احتمال نوسان دارد، وگرنه با شرایط ثابت، احتمال افزایش قیمت وجود ندارد.

  وی با اشاره به اینکه 54 کارخانه روغن نباتی در کشور فعال است، گفت: خوراک کارخانه ها با ارز 4200 تومان وارد می شود  و 44 درصد تولید به بخش صنعت اختصاص می یابد.

  بیرشک در مورد اینکه از ابتدای سال چقدر روغن ارد کشور شده است، گفت: سالانه 2.

5 میلیون تن دانه برای استحصال روغن وارد می شود و حدود 500 هزار تن از داخل تأمین می شود و از مجموع اینها حدود 2 میلیون تن روغن در کشور تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره شش ماه نیاز کشور به روغن نباتی در انبارها/ قیمت تا پایان سال افزایش نمی یابد

ذخیره شش ماه نیاز کشور به روغن نباتی در انبارها/ قیمت تا پایان سال افزایش نمی یابد