مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 02:252020-08-16سياسي

آمریکا توان اجماع سازی برای «مکانیسم ماشه» علیه ایران را ندارد


ایالات متحده به لحاظ نظام سیاسی و اجتماعی بسیار تضعیف شده و در حال حاضر دولت ضعیفی است و دیگر توان اجماع سازی بر سر مکانیسم ماشه در شورای امنیت را ندارد.

- الهام امین زاده، معاون حقوقی اسبق رییس جمهور و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شکست آمریکا در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران در نشست اخیر شورای امنیت گفت: بر اساس قطعنامه 2231 هم اکنون کلیه قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران متوقف شده و در حال حاضر همه تحریم هایی که هست تحریم های یکجانبه آمریکا است.

وی افزود: ایالات متحده همواره به دنبال مشروعیت بخشی به اقدامات خود از طریق سازمان ملل بوده و الان هم می خواهد همین کار را انجام دهد، زیرا تحریم های یکجانبه او از نظر حقوق بین الملل به طور کلی غیر قانونی است.

وی هچنین گفت: آمریکا در حال مبارزه با حق توسعه و حق تعیین سرنوشت اقتصادی یک ملت است، بنابراین سعی می کند این اقدامات را در قالب های زیبا و مشروع سازمان های بین المللی پیگیری کند تا کشورهای مهم دنیا را با خود همراه کند.

این یک سناریوی همیشگی است که ایالات متحده با استفاده ابزاری از سازمان ملل تلاش می کند اقدامات نامشروع خود را مشروع جلوه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا توان اجماع سازی برای «مکانیسم ماشه» علیه ایران را ندارد

آمریکا توان اجماع سازی برای «مکانیسم ماشه» علیه ایران را ندارد