مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 12:502020-08-16ورزشي

صعود کوهنوردان مهابادی به دومین قله مرتفع ایران


کوهنوردان مهابادی طی 2 روز تلاش موفق به فتح دومین قله مرتفع ایران شدند.

- رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: کوهنوردان این شهرستان طی 2 روز تلاش موفق به فتح دومین قله مرتفع ایران یعنی علم کوه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، دیاکو افشردل افزود: علی بهرنگ، یوسف افشردل، کاوه خضری، در قالب صعود 3 نفره توانستند قله علم کوه را از مسیر فنی آن که جزء مسیرهای بسیار سخت و با شیب تند کشور است، فتح کنند.

وی با اینکه علم کوه فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی در کشور است، ادامه داد: صعود به قله علم کوه از مسیرفنی گردنه آلمان ها نیاز به تجربه کوهنوردان، تجهیزات کوهنوردی و آشنایی کامل به این رشته دارد و به تنها افراد حرفه ای توانایی صعود از آن را دارند.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد اظهار داشت: سال گذشته نیز بریتان سلیمانی دختر هشت ساله و مقبل پهنایی پسر 9 ساله این شهرستان برای اولین بار در تاریخ کوهنوردی ایران موفق شدند دومین ارتفاع چهار و هزار 850 متری علم کوه را همراه با سایر کوهنوردان فتح کنند.

افشردل بیان کرد: هم اکنون 800 ورزشکار عضو تیم های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته های محبوب ورزشی در بین شهروندان به ویژه خانواده های مهابادی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود کوهنوردان مهابادی به دومین قله مرتفع ایران

صعود کوهنوردان مهابادی به دومین قله مرتفع ایران