مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 12:152020-08-16اقتصادي

سایت ‎موزه باستان شناسی دامسک تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ایجاد سایتموزه باستان شناسی در محوطه تاریخی دامسک تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر امروز در جلسه با مدیرعامل کارخانه سیمان زاوه با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس سیاست ایکوم که باید موزه ها بیشتر با رویکرد پژوهش محوری ایجاد شوند و از حالت شی محوری صرف خارج شوند، سایت موزه دامسک با این رویکرد ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: در نخستین فصل کاوش های باستان شناسی منطقه تاریخی دامسک که با هدف کاوش نجات بخشی در سال 1398 با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گروه باستان شناسی دانشگاه تربت حیدریه به مدت دوماه انجام شد، طی این بررسی و کاوش ها تعداد بیش از 30 خمره سفالی آذوقه مربوط به دوران پیش ازاسلام کشف شد که نوع چیدمان و تعداد آن ها در کشور بی نظیر است.

وی تصریح کرد: پس از کاوش اولیه، با مشارکت دانشگاه شهیدبهشتی و حمایت مالی کارخانه سیمان زاوه مطالعات آرکئوژئوفیزیک در منطقه صورت گرفت که وجود تعداد خمره های دیگری در این منطقه نمایان شد که اهمیت منطقه را بیش از پیش آشکار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایت ‎موزه باستان شناسی دامسک تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود

سایت ‎موزه باستان شناسی دامسک تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود