مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 08:202020-08-16سياسي

کتاب «وزارت و دیوان سالاری ایرانی در عصر اسلامی» چاپ شد


کتاب «وزارت و دیوان سالاری ایرانی در عصر اسلامی» نوشته سید صادق سجادی توسط انتشارات بنیاد موقوفات افشار منتشر و راهی بازار نشر شد.

- کتاب وزارت و دیوان سالاری ایرانی در عصر اسلامی نوشته سید صادق سجادی توسط انتشارات بنیاد موقوفات افشار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب وزارت و دیوان سالاری ایرانی در عصر اسلامی نوشته سید صادق سجادی به تازگی توسط انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار منتشر و راهی بازار نشر شده است.

یکی از مهم ترین خصائص دستگاه اداری– سیاسی حکومت های قلمرو اسلامی، مخصوصاً خلافت عباسی و فرمانروایان و سلسله های بزرگ در ممالک اسلامی شرقی، وسعت و قوت و شوکت نظام دیوان سالاری و نهادهای آن است که با اقتدار و شکوه حکومت ها نسبت مستقیم داشته است.

اطلاق دستگاه اداری– سیاسی بر نظام دیوان سالاری به این دلیل است که کارگزاران بلندپایه دیوانی، مخصوصاً وزیران بزرگ، عملاً زمام امور حکومت را در سیاست داخلی و گاه روابط خارجی به دست داشتند و حتی بعضی از آنها فرماندهی عالی قوای نظامی در جنگ ها را نیز بر عهده می گرفتند.

اصول و بنیادهای نظام دیوان سالاری مبتنی بر دستگاه اداری و اجرایی ایرانیان پیش از اسلام بوده و بعضی از نهادهای آن عیناً به عصر اسلامی منتقل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «وزارت و دیوان سالاری ایرانی در عصر اسلامی» چاپ شد

کتاب «وزارت و دیوان سالاری ایرانی در عصر اسلامی» چاپ شد