مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 07:552020-08-16اقتصادي

دهلیز حمل ونقلی ایران-آسیای مرکزی؛ فرصت ها چالش ها چشم انداز


ایجاد دهلیز حمل ونقل جاده ای از ایران به ازبکستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی در کنار فرصت های آن، ریسک های احتمالی نیز به همراه خواهد داشت.

- الکساندر کنیازف تحلیلگر سیاسی روس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به بررسی فرصت ها و چالش های ایجاد دهلیز حمل ونقل جاده ای از ایران به ازبکستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی پرداخت.

فارس: چه ارزیابی از اهمیت ایجاد دهلیز جدید حمل ونقل جاده ای بین ایران و ازبکستان و همچنین با سایر کشورهای آسیای مرکزی می توان داشت؟ کنیازف: به صورت طبیعی ایجاد هر دهلیز جدید حمل و نقلی هدف توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین کشورها و تحقق منافع آنها را دنبال می کند که این موضوع شایسته استقبال و حمایت است.

برای ایران که در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب قرار دارد، ایجاد فرصت های جدید تماس های بین المللی اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ایجاد دهلیز حمل و نقل جاده ای از این نظر برای ازبکستان و کشورهای آسیای مرکزی مهم است که امکاناتی جدید برای دسترسی به منطقه خاورمیانه با هدف صادرات و واردات و ترانزیت کالا در بستر بین المللی گسترده تری را فراهم می کند.

کشورهای آسیای مرکزی هر چند به میزان مختلف، همگی نسبت به استفاده از بندر چابهار به عنوان قطب جدید تجاری ایران که توسعه آن برای جمهوری اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهلیز حمل ونقلی ایران-آسیای مرکزی؛ فرصت ها چالش ها چشم انداز

دهلیز حمل ونقلی ایران-آسیای مرکزی؛ فرصت ها چالش ها چشم انداز