مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 07:002020-08-16سياسي

برادر امام رضا(ع) محور گردشگری خوزستان کوچک یزد


رییس هیات امنای امام زاده عبدالله (ع) بافق این آستان مقدس که در مجاورت بافت تاریخی این شهر واقع شده را یکی از مقاصد همیشگی گردشگران این شهرستان خواند.

- ایسنا/یزد رییس هیات امنای امام زاده عبدالله (ع) بافق این آستان مقدس که در مجاورت بافت تاریخی این شهر واقع شده را یکی از مقاصد همیشگی گردشگران این شهرستان خواند.

سید سعید حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در مورد این آستان شریف، اظهار کرد: امامزاده عبدالله(ع) فرزند بلافصل موسی ابن جعفر(ع) و برادر بزرگ امام رضا(ع) هستند که در 12 ربیع الاول سال 143 هجری قمری دیده به جهان گشودند و در پنجم رجب سال 203 هجری قمری بنا به منقولات، به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که معماری و کاشیکاری های منحصر به فرد این زیارتگاه در شهرستان بسیار چشم نواز است، اضافه کرد: بنای این مجموعه که در وسط یکی از میادین اصلی شهر بافق قرار گرفته، دارای گنبدی دایره ای شکل و منحصر به فرد است که در قلب این شهر خودنمایی می کند.

حسینی افزود: مساحت عرصه این مجموعه تاریخی مذهبی که متعلق به قرن پنجم تا هفتم هجری قمری است،یک هکتار وسعت دارد و معماری اسلامی در ساخت آن مشهود است و آیینه کاری ها و کاشی کاریهای آن نیز در طول زمان به زیبایی آن افزوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برادر امام رضا(ع) محور گردشگری خوزستان کوچک یزد

برادر امام رضا(ع) محور گردشگری خوزستان کوچک یزد