مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 04:002020-08-16سياسي

بردخون آماده عزای حسین(ع) می شود/ اراده مردم برای ثبت محرمی ماندگار


با همه این مشکلات و دغدغه ها، مردم، مسؤولان، بانیان محافل و حسینیه ها و هیأت های عزاداری بردخون همه اراده و تلاش خود را به کار برده اند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان دیر، محرم زمانه ای برای آگاهی، دوره ای برای شکوفایی، وقتی برای سوگواری و ماهی برای عشق ورزیدن است.

محرّم ماه آزادی و رهایی، ماه رشد و بالندگی، ماه جوشش و اندیشه و ماه فانی شدن و به ابدیت پیوستن است.

هر سال در آستانه ماه محرم، شهر بردخون و روستاهای اطراف آماده شور و حماسه می شود و با پارچه ها و بیرق های سبز و سرخ و سیاه پوشیده رنگ ایثار می گیرد.

در بردخون از یک ماه پیش از آغاز محرم، اقدامات اولیه برای آماده سازی و تدارک اجرای عزاداری امام حسین(ع) انجام می شود و بانیان و متولیان، هدایا و نذورات را جمع آوری می کنند تا از اول محرم عزای حسینی آغاز شود.

اما امسال حال و هوای دیگری بر شهرها و روستاها حاکم شده و عزاداران حسینی نمی توانند همچون سال های قبل، آزادانه در عزای سالار شهیدان بر سر و سینه بزنند و شوری به پا کنند.

ویروس مرموز و خطرناک کرونا همه شیوه ها و سبک ها را عوض کرده و شیعیان دنیا این محرم توان گریستن، ناله و فریاد زدن ندارند و مردم بردخون نیز با اندوهی عمیق از این درد بی درمان به پیشواز محرم می روند اما امسال را باید بی ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بردخون آماده عزای حسین(ع) می شود/ اراده مردم برای ثبت محرمی ماندگار

بردخون آماده عزای حسین(ع) می شود/ اراده مردم برای ثبت محرمی ماندگار