مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 18:552020-08-15اقتصادي

تجهیز 161 هزار هکتار اراضی خراسان رضوی به سیستم های نوین آبیاری


مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بالغ بر 161 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در خراسان رضوی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بالغ بر 161 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در خراسان رضوی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.

جعفر جوادی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص هوشمندسازی آبیاری زمین های کشاورزی، اظهار کرد: بالغ بر 161 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در خراسان رضوی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند، اما متاسفانه هنوز در این سطح سیستم هوشمند به طور کامل در هیچ نقطه ‎ای از استان اجرا نشده و تنها در مزارعی از استان اجرای طرح به صورت آزمایشی شروع شده که سیستم هوشمند کامل نبوده و تنها در بخش اتوماسیون موفق بوده است.

وی در خصوص وارداتی بودن قطعات آبیاری هوشمند عنوان کرد: متاسفانه قسمت اعظم تجهیزات در این بخش وارداتی بوده که در مزارع اجرا شده مورد استفاده قرار گرفته ، گرچه امکان تولید این تجهیزات در داخل کشور میسر است و در حال حاضر شرکت های تولیدکننده داخلی، تجهیزات مشابه را تولید می کنند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به بودجه تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری هوشمند تصریح کرد: خوشبختانه دستاوردهای به دست آمده در خصوص تولید تجهیزات داخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 161 هزار هکتار اراضی خراسان رضوی به سیستم های نوین آبیاری

تجهیز 161 هزار هکتار اراضی خراسان رضوی به سیستم های نوین آبیاری