مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 18:452020-08-15بين الملل

اسراییل در آغوش اعراب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و صلح با آن از جمله کلیدواژه هایی است که در سال های اخیر در رسانه ها و اظهارات مقامات کشورهای عرب به طور مستقیم و غیرمستقیم مطرح شده است.

- بنیامین نتانیاهو نیز در نشست رهبران سازمان های یهودی-آمریکایی در قدس به این واقعیت که تنها سه کشور عربی هستند که که با این رژیم روابط مستحکم و سرّی ندارد اشاره و مابقی کشورهای عرب را به داشتن روابط مستحکم با اسراییل معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و صلح با آن از جمله کلیدواژه هایی است که در سال های اخیر در رسانه ها و اظهارات مقامات کشورهای عرب به طور مستقیم و غیرمستقیم مطرح شده است.

نخستین بار انور سادات با سفر به سرزمین های اشغالی در سال 1970، بر دیوار نزاع اعراب و صهیونیست ها شکاف وارد ساخت؛ این سفر مقدمه ای شد برای توافق کمپ دیوید در سال 1979 که تمایل به برقراری صلح و عادی سازی روابط و به نوعی به رسمیت شناخته شدن رژیم غاصب، در کنفرانس های مادرید و اسلو و نیز چهره جدیدی از خود نشان داد.

در واقع انگاره آشتی ناپذیری کشورهای اعراب با رژیم صهیونیستی را در اذهان مردم منطقه و مقامات کشورهای آن کمرنگ و کمرنگ تر کرد تا اینکه در چند روز اخیر، در کنار دو کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسراییل در آغوش اعراب

اسراییل در آغوش اعراب