مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 12:402020-08-15اقتصادي

بازار همچنان تحت تاثیر حواشی دارا دوم است


کارشناس بازار سرمایه علت تداوم منفی بودن بازار درمعاملات امروز بورس را اثرگذار بودن بی اعتمادی سرمایه گذاران به خاطر حواشی هفته گذشته پیرامون عرضه دارا دوم و اختلالات هسته معاملات عنوان کرد.

- مجتبی معتمدنیا در گفت و گو با مهر، درباره علت افت شدید شاخص کل بورس در معاملات امروز اظهار داشت: اگر بخواهیم دلیل اصلاح بازار و ریزش قیمت‌ها را جمع بندی کنیم باید مجموعه‌ای از عوامل با وزن و میزان تأثیرگذاری متفاوت مانند اختلال در هسته معاملات، اشتباه یکی از کارگزاری‌های بزرگ در توقف معاملات سهامداران این کارگزاری و همچنین اشتباه دولت در هفته گذشته در انتشار خبر توقف عرضه دارا دوم اشاره کرد.

وی ادامه داد: علت اصلی این موضوع رشد سریع نمادهای شاخص ساز در هفته‌های گذشته بود؛ و همچنین شرکت‌هایی که قرار بود سهام آنها در ETF دوم عرضه شود رشد کردند که با خلف وعده دولت با عرضه این صندوق، شاهد اصلاح قیمت سهام این نمادها بودیم.

کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: در هفته‌های گذشته سرمایه گذاران با عدم اعتماد بازار نسبت به بدقولی دولت مواجه شدند، عامل دوم نیز می‌تواند عدم توسعه سخت افزاری بازار شامل اختلال در هسته معاملات به همراه ضعف خدمات دهی کارگزاری‌ها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار همچنان تحت تاثیر حواشی دارا دوم است

بازار همچنان تحت تاثیر حواشی دارا دوم است